الجمعة، يونيو 27، 2008

جدار

مش أكيد..
تصدق ليالي الصبر ويعود القمر
مشروخ نداكي- زي صورتك-
وانتي وحدك
ويّا دمعات العيون الخضر/ساعات السفر
مهزومه حب ولخبطه
بتداري حزنك وانكسارك ف الحروف والشخبطه
"منديل خشب"
وإيدين حبيب/غايب/قريب
من فين لفين ؟
ولحد إمتى ؟
ومين يكمَل
وشك المقسوم ومتعبي ضجر
حملك تقيل !!
والشعر مابيشفيش غليل
كداب ياليل الإنتظار
لا عدت سامع صوتك المليان ...أنا
ولاعدت انا
قادر أعدي بخطوتي

عندك
بعيد....
خلف الجدار.


هناك 12 تعليقًا:

غير معرف يقول...

لأ ... بجد رائع .. وكمان حاسس .... وفاهم.... وعارف تعبر عن ألم غيرك كويس قوى .. فيه حد يطول يلاقى اللى يعبر عن وجعه بالشكل ده ..!!!
يابختها بجرحها اللى واضح انه مش هيجيله يوم يلم .. واللى طلع منك الكلام المعبر ده ..
باهنيك ياشااااااااعر ( قوى )
وعلى فكرة ... عرفت خلاص إجابة السؤال .. كل قصيدة وانت طيب ....
وكل جرح .. وانت قادر ............ ( تعبر عنه ) !!!

... تحية لقلمك ...

غير معرف يقول...

أعرف عنك الكثير ولا أظنك تعرفني
عرفتك من أحرف تشع صدقا وإحساسا وتمكن وهي مرآه غير كاذبه لشخصك حتى لو طالك الكثير من الأذى من الناس وللناس فهذا قدر الصادقين فما بالهم لو كانوا شعراء ؟ أمنياتي لك بالسعاده وراحة البال ..أقل ماتستحق.

شيماء العقاد يقول...

من شيماء العقاد انا مكنتش اعرف انك فنان بس كده كتير ولازم اقول اللى جوايه زيك ... يمكن تلاقى قلمى بيرتعش.. يمكن تلاقى فى عينى دمعتين. بس جوه قلبى بيتفرش.. بحب الله نور للسنين.ضحكت كتير بس حزنى كان اكتر..كان نفسى الاقى ادين تطبطب حنينين. كل واحد اشوفه فى طريقى..ماكنش بيسال انا ايه.........انا مين..كل همه يلاقى حد يكون معاه. ميهمهوش ايه جواه ان كان فرحان ولا حزين..فضلت كده كتير بس تعبت........مقدرتش اكمل مع عيون وقلوب غدارين. بس جيت فى وقت فكرت.. انا ليه لوحدى هو ده اختيارى ولا حكم رب العالمين..وفى يوم صحيت فى الفجر . لقيت نور جاى من بعيد...بيمسح دموعى............وبيقولى خليكى مع الصابرين..انت عرفتى الغيب مخبى ايه...سكت ومعرفتش ارد...ملقيتش كلام بيه استعين. بس عرفتطول مافى قلبى حب الله ...دنيتى هتهونحتى لو كل الناس ظالمين.........مع كل حبى مشمش&&&&&طنطا

غير معرف يقول...

إنت فين ؟ مش عارفه عنك حاجه
وحشتني

علاء عارفين يقول...

رائعه . . أكثر من رائعه

غير معرف يقول...

أستاذ عبد المجيد باشا عتلم :)
واحشنا يا عمنا
كنت معدى قلت آجى اصبّح
عندكم شاى ؟ :)

غير معرف يقول...

وحشتنى وو حشنى معاك احساس الليل بهدوءة
ياريت كنت.........بس خالاص معدش فى ياريت

غير معرف يقول...

وحشتنى و كل الليل وحشنى معاك
بحبك و مش قادرة ابطل احبك

غير معرف يقول...

يخرب بيت عقلك
كام واحدة بتحبك
وكام واحدة سهرت معاها الليل
هههه

غير معرف يقول...

انة حقااااااا اكثر من راءع....

غير معرف يقول...

كلام جاي علي الوجع والجرح..

عنتر هلال يقول...

ايه ده.!!!؟؟ دا شعر بجد....وصدق بجد..... لغه مصريه راقيه ..و مفردات طازجه ومدهشه وطعم متفرد وحاله جديده ...انت بالنسبالى مفاجأه ...خالص تقدير ياشاحر حقيقى